Tråk

Jag har så tråkigt liv att jag inte orkar skriva här så ofta. Men det är väl annars en anledning till att läsa någons monotont tuggande blogg - att känna att det finns andra som har lika meningslöst liv som en själv.
Åkte tillbaka till Uppsala idag efter en ganska meningslös plugghelg i Stockholm. Saker som emellertid inte var meningslösa: Johannas paj, att få träffa gymnasiemänniskor, att lillebror bemödade sig att säga några ord till mig samt gratis mat.
På tåget, som efter Uppsala fortsatte mot Mora, satt massa dalmasar och gjorde mig glad. De verkar så lagom dumma i huvudet att de kan njuta av livet. Ett gäng killar i övre tonåren hade varit med sina familjer på en Finlandskryssning. De satt och spelade kort, öppnade sina snusfyllda munnar för att ge nån tråkig kommentar. Nöjda. Fast en av killarna, den enda som körde på surfstilen i stället för hårdrock och hade världens största snorkråka i näsan, hade det inte lätt.
Kompis: "Du borde köpa en ny gitarr till  ditt Guitar Hero. Det är inte så dyrt, bara typ 500 spänn."
Surfkillen: "Men jag har inte råd."
Kompis: "Du kan ta ett lån..."
Surfkillen: "Alltså, jag har ju pengarna, men jag vill inte lägga det på nåt onödigt."
Kompis: "Har du det hårt eller?"
Surfkillen: "Ja, jag måste jobba jämt. För att få ihop det till hyra, avbetalning av tv och dator. När jag hade opererats var jag tillbaka på ICA tre dagar efter, trots att jag skulle vara sjukskriven i tre veckor."
Alla i gänget förstår att det inte är lätt och lägger planerna på en ny gitarr på framtiden.

Jag har det inte heller så lätt för jag har tenta på fredag och ingen motivation att plugga. Måste bli stressad. Då bajsar man mycket också.

"Jag gick ner 5 kilo efter tarmsköljningen".


Kommentarer
Postat av: Daniel

Jag finns fortfarande här och vakar över dig som en gam över ett kadaver. Fortsätt skriv!

2008-05-18 @ 23:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback