Kakelhuvud

Sista skidresan med skolan var den sämsta. Allt gick åt andra hållet jämfört med förra. Och så blev jag kastad på en kakelugn och slog sönder skallen och har konstant huvudvärk. Smärtan stör mig inte så mycket, bara rädslan över att eventuellt ha blivit dum i huvudet.


Gnällspik

I går och förrgår kändes allt förvånansvärt bra. I dag känns allt som vanligt. Skola, stress och bråk.
Egentligen borde jag slå mig själv för att jag förstör fina relationer genom att gnälla över småsaker i jakten på perfektion. Eller så är jag rädd för den dag då allt känns bra och det inte finns något att sträva efter längre, och därför medvetet söker tjafs.
Trysil på torsdag. Fyra dagars resa och löjligt mycket packning. Hoppas bara att jag kan bära den i år.


Insikt

Oftast är insikter befriande, även då man inser något sorgligt. Det jag har kommit fram till på jullovet är att jag ska börja se en psykolog. Det kanske inte är lösningen på någonting, men något ska man ju spendera pengar på.

Fyllekäk

Andreas Wilsons bästa fyllekäk är halstrad halloumi med spenatsallad, berättar han i DN på stan. Vem ställer sig och lagar en gourmetmiddag på fyllan? Eller går han in på nån fancy nattöppen restaurang? Eller har han förberett maten så att det bara är att plocka fram när han kommer hem?