Shots

Första delen av kvällen var katastrof. In på överfull pub, iväg till en annan, långpromenad till ytterligare en, stå i kö på Stureplan, gå ur kön, ta buss med packade tjejer som spyr och frågar om jag heter Daniel.

Sedan blev det bättre, då vi bestämde oss för att stanna på pub nr 1. Jag och J lyckades fiska till oss massa gratis shots, av bartendern såväl som vårt kära sällskap på fyra killar. Lyckades fylla bordet med 40 shotsglas innan det var dags för hemgång.
I kväll är det middag hos shot-bruden själv. Hon har stått och skalat 9 kg frukt för detta tillfälle.


Fredag

Vaknade i en, för mig väldigt känd, mans säng och kände mig tjock efter gårdagens kolhydratintag. Så det blev ett halvt äpple till frukost, vilket ju faktiskt inte är bra för hjärnan som behöver socker vid dagens början. Men jag klarade mig bra i skolan ändå, hade bara en lektion.

På eftermiddagen satt jag och andra Norra-människor på puben mitt emot skolan där folk var sociala. Ja, inte jag då.
Nu har jag ätit sushi och väntar på kvällens utgång. Sitter och tänker ut det värsta scenariot jag skulle kunna utsättas för ikväll. Kanske att jag betalar dyrt inträde till tråkigt, överfullt ställe där ett fyllo springer på mig så att jag förstör knäet igen och trillar på glas och rispar upp ansiktet och tappar synen.