Kaviar

Hur äckligt är kaviar egentligen? Kaviar får mig att tänka på en kille i lågstadieklass som fetsprutade på det som pålägg på mackor till mellis. Sen gick han runt resten av dagen med en massa kaviar runt munnen och luktade lite äckligt. Jag tänkte investera i en tub på mitt lilla Ica. Sen ska jag gå hem och göra en äggmacka och äta dagens Risifrutti. Risifruttin är min dyraste last. Näst efter Exotic Snacks.
Måste skriva CV och skicka det till diverse vårdställen. Kl 18.30 är det lördagspluggdate på BMC. 13 dagar kvar till tentan som vore trevlig att klara. Efter det kanske jag kan träffa folk igen. Om de kommer ihåg mig. Det vore trevligt.

Under kontroll

Mina sporadiska uppdateringar handlar mycket om bajs. Bajsläget är under kontroll nu. (Denna info tillägnas Danne, som kanske är den enda som kollat till denna blogg i år). Men det är helt värdelöst att jogga när man är bajsnödig, vilket jag gjorde igår. Läget blev ännu hopplösare av att min iPod gick sönder precis innan jag och mitt fläsk började springa. Och så trampade jag sönder min handsfree. Och idag centrifugerade inte tvättmaskinen tvätten. Och det luktar kiss på mitt rum, fattar inte vart det kommer ifrån (inte från mig iaf).

Jag har inte lvarit kulturell och läst böckerna från biblioteket. Däremot har jag funderat på om man borde inkomstbepröva barnbidraget och hur man ska ställa sig i shopping/konsumtionsdebatten? Jag kom fram till att det är töntigt att komma fram till smarta argument till aktuella frågor.

Har fyllt 20. Dags att skaffa barn snart. Någon som är sugen? Såg Barnmorskorna på SVT igår. Jag vill veta hur ont det gör.

Sprutlack

Vad gör man när man är hembjuden till en kursare på middag om inte ägnar sig åt toalettbesök? I den lilla ettan fanns det inte heller rum för att prutta ostört. Men middagsgästerna ska ju trots allt bli läkare så lite får de tåla. Jag fick avbryta kvällen och springa hem, med överkroppen halvböjd av små magsmärtor. Jävla rännskita.

Bot

För att bota mitt okulturella leverne spatserade jag efter att ha ägnat några timmar åt en lab-rapport ner till biblioteket och lånade bl.a Harry Martinssons Nässlorna blomma.
Men allt är ändå fucking hell för B kommer inte hit ikväll som hon skulle och det är ensamt  och stressigt att vara här.
Nu ska jag ut och springa med prima P3-program i lurarna. Fast de där jävla öronsnäckorna åker ur  öronen när det är som jobbigast och man är extra mån om att allt runtomkring bara ska flyta på bra för en gångs skull.


Okulturell

Jag har aldrig använt ordet okulturellt så mycket som den senaste månaden. Det är för att jag pluggar läkarlinjen, men inte varvar studierna med att delta i läsecirklar, springa på teater eller läsa Karin Boye. Jag sitter och äter och äter och tror att jag har diabetes och lyssnar på samma gamla rock som när jag var 12 år.
Var ute i kväll, men hemma tidigt som vanligt. Det är sällan kul att gå ut. Fast vad är egentligen kul? Inget. Brukar jag komma fram till.
Jo, det här är kul: "Kan du gå och hämta en askkopp till mig eller ska jag köra upp fimparna i röven på dig?"/Shanti Roney.