MRSA

MRSA står för Meticillinresistenta Staphylococcus aureus. Tydligen har tv å av de boende på min avdelning denna "sjukhussjuka". Så nu är min bacillskräck tillbaka med lika stark kraft som Andra Avenyn är bra. Plasthandskar när jag lagar mat, inte nudda mitt eget ansikte eller slicka mig om läpparna. Jag vet inte om det var denna information, som tillhandahölls mig i förbifarten, eller om det var alla nya upplevelser med blöjor, skrik och äckliga lukter som gjorde att jag svimmade när vi bytte blöja på en dam. Det var lite pinsamt fjolligt. Men bruden som var min handledare var mycket trevlig hela tiden. Och hon var älskad av alla gamlingar.
En tant på stället var riktigt bitchig, satt och skrek till alla att de hade tjocka rumpor/snygga bröst. Till mig sa hon att jag var för ung och vacker för att vara där och ta hand om gamla kärringar. Lite sanning bakom det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback